Minimalistické riešenie „f-litiek“ je očividné na prvý pohľad, štíhly tvar, tenká podrážka a hmotnosť ako pierko upútajú pri prvom kontakte. Porovnanie s predstaviteľmi väčšinového smeru neukázalo až také dramatické rozdiely, aké boli pri kroskách, topánky sú len o pár milimetrov užšie. Tvar i veľkosť „šlapy“ je takmer identický ako pri „trailrockoch“. Podrážka je vytvorená z dvoch materiálov – dezénová časť z mäkkého materiálu je vlepená do tenkého lôžka, na ktoré je pripojený zvršok. Výškový rozdiel päta/špička je minimálny (3 mm), v prednej časti je chodidlo 5 mm a päta 8 mm nad terénom. Vďaka tenkej podrážke sa docielila aj relatívne vysoká ohybnosť topánky najmä v prednej časti, čiže prsty nôh nemusia vykonávať veľkú prácu pri jej ohýbaní počas krokov.
Zvršok topánky je vyrobený z dvojvrstvového materiálu – tenká sieťovina je z vnútornej strany prekrytá jemnou látkou. Takéto riešenie zabezpečuje dobré odvetranie vnútra topánky a v horúcom lete možno pohodlne behať aj bez ponožiek. Špička topánky voči okopávaniu chráni malé predĺženie podošvy, na ktoré plynulo nadväzuje tenké vystuženie prednej (prstovej) časti. Dobré obopnutie nohy zvrškom je zabezpečené pomocou pružných „pásikov“ ťahaných šnúrkami. Polstrovanie v oblasti členkových kostí a achilovky nie je v porovnaní s terénnym modelom také masívne, svoju funkciu však plní dobre. Výhrady však smerujú k riešeniu zadnej časti odopínajúcej pätu. V porovnaní aj s inými topánkami je táto časť asi o centimeter nižšia, čo spočiatku môže navodzovať dojem „vyzúvajúcej sa“ topánky. Na rozdiel od terénnych „trailrockov“ chýba uško uľahčujúce obúvanie topánky. Prítomnosť tejto drobnosti by ocenili najmä triatlonisti.
Dojmy získané počas krátkeho prebehnutia v „cesťákoch“ F-Lite 195 sa výrazne nelíšili od krosiek Trailrock 245. Topánky na nohe dobre sedia, na pocit „vyzúvania sa“ si treba zvyknúť. Štíhla stavba topánky môže spôsobiť menšie problémy bežcom so širokou nohou alebo s vysokým priehlavkom. Vďaka veľmi mäkkému materiálu podrážky flitky sedia na ceste „ako pribité“ a maximálne podporujú odrazovú fázu kroku. Daňou za toto riešenie je relatívne rýchle opotrebenie podrážky. Jemný vzor zmizol z exponovaných miest podrážky ešte počas zábehu (menej ako 50 km). Vzhľadom na malý počet nabehaných kilometrov však celkovú trvanlivosť podrážky nemožno hodnotiť.