Neznámou však pre Romanu bude nočný čas, v ktorom sa v Japonsku
bude bežať. Wings for Life World Run je známy tým, že vo všetkých 32
krajinách sa štartuje v rovnakú hodinu. Takže kým v Bratislave bude
hodinu po pravom poludní, v Japonsku vtedy bude osem hodín večer.
"Budeme bežať proti noci, takže to bude trochu zložitejšie. Ja však
nočné behy obľubujem. Mám ich rada. V minulosti som štartovala na Nočnom behu
v Bratislave, v Piešťanoch i v Trnave. Mám s tým už nejaké skúsenosti.
Ale v Japonsku to bude určite mať svoje neopakovateľné čaro," dodala
26-ročná Trnavčanka, ktorá sa síce orientuje na polmaratón a kratšie
vytrvalecké trate, ale už má na konte tri dokončené maratóny. Jej osobný
rekord na tejto trati je 2:58:54 h. Dosiahla ho minulý rok na 10.
ročníku ČSOB Bratislava Marathone. "V Japonsku by som chcela vyrovnať
môj výkon z minulého roka, no radšej by som bola, keby sa mi podarilo
odbehnúť celý maratón. To by bolo fajn," prezradila Komarňanská ambície,
s ktorými sa postaví v nedeľu na štart. "Maratón je v prvom rade
záležitosť hlavy. Človek musí mať utriedené myšlienky, musí vedieť,
prečo to robí. Ak funguje hlava, fungujú aj nohy. Navyše, v Japonsku
bude dôležitá aj reakcia môjho tela. Bude dôležité, ako sa v Japonsku
stihnem aklimatizovať. Ako sa dokážem vnútorne nastaviť," konštatovala
Romana Komarňanská "Tento beh
mám rada, lebo spája v sebe dve aktivity, ktoré sú mi blízke. Šport a
charitu. Viem, že bežím pre tých, ktorí z rôznych dôvodov behať nemôžu.
Okrem toho celý výťažok z tejto celosvetovej dobročinnej akcie pôjde na výskum a hľadanie nových liečebných metód poranení chrbtice a miechy. Toto hlavné poslanie behu Wings for Life World Run sa mi veľmi páči, rada k nemu prispejem svojou aktívnou účasťou. Nosná idea akcie je pre nás bežcov motivačná. Tieto preteky budú určite jedny z najlepších, na ktorých môžem štartovať," zdôraznila slovenská atlétka, ktorá minulý rok pred "stíhacím vozidlom" dokázala úspešne unikať viac ako 41 kilometrov. Wings for Life World Run sú totiž jediné preteky na svete, na ktorých účastník nebeží od štartu v ústrety pevne stanovenému cieľu, ale "pohyblivý cieľ", čiže stíhacie auto (catcher car) "naháňa" bežca. Vozidlo vyštartuje za bežcami pol hodinu po ich štarte a každú hodinu postupne zvyšuje rýchlosť o kilometer. V momente dostihnutia bežca sa preteky pre neho končia. Najlepší muž minulého ročníka Wings for Life World Run na Slovensku Philip Aigner zo Švajčiarska unikal pred catcher carom celých 68 kilometrov.