Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Čo je intervalový tréning?

Čo je intervalový tréning?
Typickou ukážkou intervalového tréningu sú opakované 400 m úseky s medzibehom 200 či 400 m.
Tento typ tréningu je odkazom, ktorý nám zanechal Emil Zátopek, ktorý však pri svojom tréningu dokázal zvládnuť aj 80 x 400 m. Kým behal "len 80 opakovaní", dokázal sa zlepšovať. Bohužiaľ bol presvedčený, že ďalšie zlepšenie možno dosiahnuť len ďalším zvýšením počtu odbehaných úsekov. Jeho vrcholom bolo 120 opakovaní. To už však malo za dôsledok celkové spomalenie.
Princípom intervalového tréningu je, že dokážeme vo vysokej intenzite zvládnuť celkovo dosť veľkú tréningovú porciu. Intervalový tréning nás však aj vhodným spôsobom dokáže pripraviť na menenie tempa počas preteku. Naučí náš organizmus aj k pomerne rýchlej regenerácii. V konečnom dôsledku s pomocou intervalového tréningu dokážeme zlepšiť rýchlosť aj celkovú výkonnosť.
Skúste mu prísť na chuť tým, že sa začnete hrať s rýchlosťou, to znamená budete behať fartlek. Nie je to nič zložité, praktizujte ho napríklad nasledovne:

Prvé 2 - 3 km bežte voľne 60 - 65% TF max. Potom sa začnite hrať. Aha kopec - frrrrrrrr a bežte čo to dá. Na vrchole spomalíte a necháte tep opäť upokojiť. Teraz sa to naopak rozbehne z kopca, to je opäť dôvod sa do toho oprieť. Keď takto budete behať 2x týždenne, zistíte, že sa na tieto tréningy začínate tešiť, zistíte, že v pretekoch ste schopní podať lepší výkon, alebo ak vás bude naháňať medveď, že mu stačíte utiecť :).
14.12.2018   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil   /    Foto: Bigstock

Ďalšie články