Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Bolesti v oblasti sedacieho nervu

Bolesti v oblasti sedacieho nervu
Tento problém potrápil už veľa bežcov a bežkýň, mňa potrápil raz a trvalo to takmer tri roky. Väčšinou vás začne bolieť zadok v miestach, kde sa bežne dotýkate predmetu na ktorom sedíte - stoličky, kresla, autosedačky... Často sa potom ale táto bolesť sťahuje celým sedacím svalom, takže nemožno jej centrum presne lokalizovať a to je problémom pre človeka, ktorého postihne, ale aj pre lekára, ktorý nemôže určiť záchytný bod.
Vyšetrenie nič neobjaví, pretože ide väčšinou o veľmi malú ruptúru svalového vlákna. Malú ruptúru, ktorá ale dokáže bolieť ako čert! Odpoveď, ako predísť tomuto problému, alebo ho aktívne riešiť, som dlhú dobu nepoznal. Teda okrem obstrekov, Wobenzymu resp. flobenzymu a sojovému lecitínu. Našťastie sú ľudia, ktorí sa podelia o zdroje poznania, a tak vám môžem aj ja ponúknuť už aktívne riešenie v podobe cvikov, ktoré môžete vykonávať doma. Tu sú:

Leg Blaster

Cvik je zacielený na sedacie svaly, kvadriceps, zadnú stranu stehien a keď ho vydržíte vykonávať dlhšie ako minútu, posilníte aj kardiovaskulárny systém (srdce). Začíname vo výpade (pozri obrázok), z neho vyskočte a vo výskoku prehoďte nohy. Dopad odpružte, aby ste nedopadli na zem ako kameň. Potom plynule vykonajte ďalší poskok.


Zdvíhanie panvy

Ležíme na zemi na chrbte, ruky pozdĺž tela. Zatlačte nohou do podložky - pri cvičení zapájame hamstring a sedací sval, tak aby došlo k nadvyhnutiu zadku nad zem. Pri cvičení si pomáhame aj druhou nohou. Začnite s 5timi opakovaniami každou nohou.


23.2.2019   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil   /    Foto: Bigstock

Fotogaléria

Ďalšie články