Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Saunovanie v lete?

Saunovanie v lete?
V zime chodím pravidelne do sauny. Chcem sa spýtať, či má význam saunovanie aj v lete. Teplo mi nevadí. Ján (48), Prešov
Konkrétne ročné obdobie nemusí predstavovať problém. Saunovanie má regeneračné účinky, ktoré sú skutočne preukázane aj na fyziologickom podklade. Pôsobením tepla sa zvyšuje svalová elasticita a lepšie sa prekrví kĺbové puzdro. Ak patríte k bežcom so skrátenými svalmi, skombinujte saunovanie so strečingom. Ak nie vo fínskej saune, vyskúšajte infra saunu.
Viacero prác potvrdilo analgetický účinok saunovania spojený s vylučovaním hormónov šťastia. Vďaka ním sa v odpočivárni cítite ako v raji. V jednej štúdii sa uvádza, že u tých, ktorí absolvovali procedúru 3x10 min saunovania, došlo k zlepšeniu kvality spánku.
Saunovanie zlepšuje termoreguláciu organizmu, čo by mohli oceniť všetci, ktorí zle znášajú beh v horúcich letných dňoch. Saunovanie stimuluje potné žľazy, v dôsledku čoho si organizmus zlepšuje schopnosť samoochladzovania sa . Nesaunujte sa však, ak ste dehydrovaný. Saunovanie tesne po telesnom cvičení samo o sebe predstavuje určité zdravotné riziko srdcovo-cievneho systému.

Ak máte rád saunu, nevadí vám teplo, dáte si záležať na pitnom režime, potom nevidím prekážku.

Praktické rady


Nesaunujte sa deň pred pretekami. Pobyt v saune znižuje svalový tonus, čo je dobré, ak ste mali predchádzajúce dni namáhavý tréning a cítite stuhnuté svaly. Na preteky potrebujete byť však nabudený a saunovanie by mohlo pôsobiť kontraproduktívne.
28.5.2019   /   Poradňa Viktora Bielika   /   Autor: doc. RNDr. Viktor Bielik, PhD.   /    Foto: bigstock

Ďalšie články