Garmin chce rozhýbať deti. Predstavil vívofit Junior2

Garmin chce rozhýbať deti. Predstavil vívofit Junior2
Garmin chce, aby si deti osvojili pohybové návyky už v skorom veku a tak predstavil špeciálnu edíciu svojho náramku vívofit jr2 s tématikou Disney rozprávok, superhrdinov zo Star Wars a z Marvel
Náramok má niekoľko rôznych funkcií, ktoré ocenia ako deti, tak rodičia. Deťom ukazuje, ako sú počas celého dňa pohybovo aktívne, tzn. počíta, koľko krokov deti za deň nachodia a koľko minút strávia intenzívnym pohybom. Pri dlhodobejšej neaktivite (napr. pri dlhšom sedení pri počítači) ich náramok upozorní s výzvou k pohybu. Zároveň ide o užitočný nástroj pre rodičov, ktorým môžu zadávať svojim deťom rôzne domáce úlohy a povinnosti a motivovať ich k ich plneniu prostredníctvom vybraných odmien. Na úlohy je možné nastaviť alarmy (budíky) a náramok potom zvukovým signálom a zvoleným obrázkom aj textom deťom oznámi, že je napr. čas na písanie domácich úloh do školy alebo si ísť vyčistiť zuby a spať. Za každú splnenú úlohu deti dostanú určitý počet virtuálnych peniažkov - zlatých mincí, ktoré si po našetrení dostatočného množstva môžu premeniť vo vybranú odmenu.

K plnohodnotnému spusteniu náramku je potrebný mobilný telefón s nainštalovanou aplikáciou vívofit jr., Ktorá sa dá stiahnuť zadarmo pre telefóny so systémom Android a iOS. Aplikáciu má pod kontrolou rodič. Pri prvom spustení vytvorí virtuálny rodinu, ku ktorej sa môžu pripojiť všetci členovia tej skutočnej so svojimi zariadeniami Garmin a následne porovnávať svoje dosiahnuté výsledky. Každému dieťaťu je možné vytvoriť v aplikácii profil s menom (to sa následne bude zobrazovať aj na displeji náramku), obrázkom alebo fotkou a spárovať náramok vívofit junior s telefónom prostredníctvom bezdrôtového pripojenia bluetooth. Od tejto chvíle začne byť náramok plne aktivovaný a kedykoľvek je v dosahu rodičovského telefónu, môže dôjsť k synchronizácii a prenosu uložených dát medzi telefónom a náramkom.

Tento obsah tretích strán nie je zobrazený, kvôli chýbajúcemu povoleniu cookies tretích strán. V prípade, že chcete toto povolenie udeliť, môžete tak spraviť v nastaveniach cookies

Bez tohto súhlasu si môžete obsah otvoriť v samostatnom okne:
https://www.youtube.com/embed/cj62ga96PDE


Tak, ako deti plnia aktivitu v skutočnosti, posúvajú sa príbehom aj ako virtuálny hrdinovia v dobrodružnej hre. Podľa toho, aké sú motívy obrázkov na náramku, taký bude aj príbeh virtuálneho dobrodružstva. Napr. ak je náramok s motívmi Hviezdnych vojen, vžije sa jeho malý majiteľ do úlohy malého robota BB-8, ktorý sa ocitol opustený na púštnej planéte a má za úlohu dostať sa k vesmírnej lodi, ktorá ho dopraví späť domov. Než sa tak ale stane, musí cestou prekonať množstvo prekážok a splniť veľa úloh. Každá úloha misie rovná sa posun o jeden krok na virtuálnej mape dobrodružného príbehu. Čím ďalej sa deti v hre dostávajú, odmeňuje ich hra odznakmi, vyznamenaniami a obrázkovými motívmi, ktoré sa budú zobrazovať na displeji náramku.

Pokiaľ deti splnia každý deň v reáli aspoň 60 aktívnych minút, posunú sa na mape virtuálneho príbehu o jeden krok vpred. Príbeh sa odohráva v mobilnej aplikácii, je teda na rodičoch, aby deťom do príbehu umožnili nahliadnuť a tým menším ho prečítali či porozprávali.

Ďalšou podstatnou funkciou náramku sú domáce úlohy (povinnosti) a odmeny za ich plnenie. Rodičia majú v aplikácii na výber z mnohých prednastavených povinností, ktoré deťom dajú za úlohu, alebo môžu vytvoriť a pomenovať vlastné podľa svojho uváženia. Môže to byť napr. upratovanie hračiek, pomáhanie v kuchyni, cvičenie na hudobný nástroj, vysávanie a podobne. Ďalej si môžu nastaviť, ako často majú deti svoju povinnosť plniť, napr. každý deň, len cez víkend, vo vybrané dni atď. Voliteľne možno nastaviť aj alarm na určitý čas, náramok tak deti pípaním a obrázkom s textom na displeji upozorní, že je práve teraz čas nakŕmiť škrečka, napísať úlohy do školy alebo vyčistiť si zuby a ísť spať. Každá povinnosť je ohodnotená podľa uváženia rodičov určitým počtom virtuálnych peniažkov - zlatých mincí. Keď rodič v aplikácii odškrtne splnenú úlohu, deťom sa hneď v zápätí na displeji náramku ukáže, koľko mincí im pribudlo. Nazbierané mince si deti môžu následne premeniť za niektorú z odmien, ktoré opäť vyberú a nastavia v aplikácii rodičia podľa svojho uváženia - môže to byť vreckové alebo napríklad nová hračka, zmrzlinový pohár, spoločný deň v zábavnom parku či v ZOO, návšteva kina a ďalšie. Každá z odmien samozrejme môže byť ocenená inou hodnotou (počtom) mincí.

Detské monitory aktivity sú vhodné aj do vody, majú nastaviteľný farebný displej, výdrž batérie 1 rok a majú 2 druhy náramkov - elastický na menšie zápästia a nastaviteľný pre väčšie deti. Stále zapnutý displej ukazuje čas, dátum a upozorní deti na pohyb, keď sú dlhšie neaktívne. Vívofit jr. 2 je dostupný za 99.99€.

7.11.2017   /   Novinky   /   Autor: br, garmin   /    Foto: Garmin

Ďalšie články