Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Hlavne si po maratóne neustlať

Hlavne si po maratóne neustlať
To neustlať má dvojaký význam. Neustlať si hneď po prebehnutí cieľom, tam hrozí, že už sa potom nezdvihnete a domov vás bude musieť niekto odviesť a neustlať si v zmysle - prestať okamžite s behaním (tréningom), pretože cieľ - ubehnúť MMM Košice bol splnený.
Nesadajte si, neľahnite si v cieli maratónu - prečo?

Ubehnúť maratón, aj keď človek poctivo trénuje, dá človeku zabrať. V cieli je Maratónec rád, že vôbec stojí a celý človek v ňom kričí: Sadnúť! Ľahnúť! Spať! Tak presne toto nesmiete v cieli urobiť, alebo budete mať veľký problém sa potom vôbec na nohy postaviť.

Aj keď toho máte dosť, skúste sa udržať na nohách, aj keby ste sa mali o niekoho oprieť. Prídite si pomaly pre občerstvenie v cieli, pite, zjedzte, aj keď vám to moc nepôjde banán, niečo sladkého a pomaly sa odoberte pre veci na prezlečenie a potom na teplú polievku. Teplá polievka vás postaví na nohy najrýchlejšie. Je slaná a je to tekutina, ktorá sa najlepšie vstrebáva a tiež vás vnútorne zahreje.

Po dobehu do cieľa sa snažte vydržať a chodiť aspoň pol hodinky. Ten pomalý pohyb umožní vášmu telu rýchlejšie začať regenerovať, lebo vám neprestane v tele prúdiť krv, ktorá tak bude môcť dopraviť do unaveného tela energiu a stavebné látky, ktoré telo potrebuje na opravu buniek, ktoré dostali pri vašom zdolávaní maratónu poriadne zabrať.

Večer budete mať pravdepodobne svalovú horúčku a budete sa v posteli len prevaľovať, a aj keď budete veľmi, veľmi unavení, nebudete môcť zaspať. Tento stav spôsobuje svalová horúčka. Ak sa jej chcete rýchlo zbaviť, urobte si zábal. Proste si namočte prestieradlo do studenej vody a potom, aj keď budete drkotať zubami, v tomto zábale vydržte 10 minút. Potom prestieradlo odložte a dobrú noc.

Zabehnutím maratónu váš tréning nekončí

Cieľ je splnený, ale len pre vašu hlavu. Samozrejme, pokojne si môžete povedať, že si teraz dáte od behania nejaký čas pohov, pretože si potrebujete oddýchnuť a odpočinok si zaslúžite. Máte pravdu, odpočinok si rozhodne zaslúžite, ale potom sa nečudujte, že únava vo vašom tele zostane a to veľmi dlho. Ak sa s uplynutím maratónu prestanete hýbať - nemusíte nutne behať, ale hýbať by ste sa mali, tak regenerácia bude prebiehať veľmi pomaly, keď sa však obdeň na pol hodinky prebehnete, zájdete si do sauny, na masáž, či inak podporíte krvný obeh vo vašom tele, tak telo bude mať možnosť do unaveného tela distribuovať energiu a stavebné prvky (minerály, vitamíny, aminokyseliny ...), proste všetko, čo potrebuje, aby mohlo opraviť, čo sa v ňom pri príprave a potom pri vlastnom maratóne opotrebovalo, prípadne poškodilo.

Krv - prúdiaca krv je jediný prostriedok, ktorý telo má, aby sa všetko dostalo na miesto určenia. Je to taký rýchly poštár. Ak sa rozhodnete naordinovať si kľud, tak sa bude lenivo prevaľovať ale nebude prúdiť. Vo vašom tele to bude vyzerať, ako keď pozorujete rieku v období kedy dlho nepršalo a koryto pomaly vysychá. Pohyb znamená to isté pre vaše telo, čo pre rieku, pre prírodu dážď - dáva mu život.

Tak nech ten váš život prúdi aj naďalej a ja sa budem tešiť na stretnutie s vami zase pri nejakej bežeckej príležitosti.


10 týždenný vylaďovací tréning na MMM v Košiciach - týždeň 10. - Pomaratónský týždeň

P. 30 minút alebo 5 km (50 - 65% TF max)

U. voľno

S. 30 minút alebo 5 km (50 - 65% TF max)

Š. voľno

P. 30 minút alebo 5 km (50 - 65% TF max)

So. voľno

Ne. 30 minút alebo 5 km (50 - 65% TF max)

4.10.2012   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil

Ďalšie články