Načítavam...
Beháme.sk
Zvoľte veľkosť písma:
AaAaAaAaAa
Beháme.sk

K službám Fitbit Pay a Garmin Pay sa na Slovensku pridala mBank

K službám Fitbit Pay a Garmin Pay sa na Slovensku pridala mBank
Spoločnosť chce, aby jej zákazníci mohli bezkontaktné platby používať na akomkoľvek zariadení.
Rozšírila tak podľa jej vyjadrení svoje portfólio služieb a zaradila sa medzi ostatné bankové spoločnosti, ktoré tento spôsob platieb na slovenskom trhu zaviedli. Ako prvá banka na Slovensku spustila tieto služby koncom apríla 365.bank. Neskôr sa pridala Poštová banka, či Slovenská sporiteľňa.

Ako povedal riaditeľ strategických projektov v mBank Zdeněk Rys, spoločnosť chce, aby jej zákazníci mohli bezkontaktné platby používať na akomkoľvek zariadení. "A podpora moderných služieb ako Garmin Pay a Fitbit Pay presne tento zámer napĺňa. Či už si klienti mBank prajú platiť mobilným telefónom, smart hodinkami alebo iným zariadením, my im tieto spôsoby platieb chceme umožniť," skonštatoval Zdeněk Rys.
Používanie bezkontaktných platieb na podporovaných modeloch hodiniek je podľa vyjadrení mBank veľmi jednoduché. Klient najskôr spáruje smart hodinky s telefónom prostredníctvom aplikácie Garmin Connect či Fitbit. Ak hodinky podporujú bezkontaktné platby, číslo karty je možné zadať v rozhraní aplikácie. Pridanie sa potvrdí zadaním jednorazového kódu SMS, ktorý je zaslaný na telefónne číslo registrované v bankovom systéme. Po overení si klient vytvorí štvormiestny kód, ktorým zabezpečí svoje platby.

Následne pri platbe stačí, keď klient priloží hodinky k platobnému terminálu a uhradí nákup. Zneužitie podľa mBank nehrozí, pretože kedykoľvek hodinky klient zloží z ruky, zamknú sa. Pre ďalšiu platbu potom musí hodinky znovu odomknúť zadaním štvormiestneho kódu. Reálne dáta o karte nie sú nikde v zariadení uložené a zároveň nie sú poskytované ani obchodníkom. Tým je vygenerovaný iba virtuálny platobný token (šifrovanie, ktoré pri platení nahradí citlivé údaje o karte za jedinečný kód - pozn. red.), ktorý zabraňuje zneužitiu karty.

V posledných rokoch je vidieť nové trendy nielen v bankovníctve, ale aj v technológiách. Bankovníctvo, čo sa týka platieb, je podľa spoločnosti Mastercard úplne iné než napríklad pred piatimi rokmi. Jasným trendom spred desiatich rokov je bezkontaktné platenie. Kartová spoločnosť netrvá na tom, aby každý mal v peňaženke plastovú platobnú kartu. Je v záujme spoločnosti Mastercard, aby bola karta v mobilnom telefóne, v náramku alebo v hodinkách, pretože zákazníci na nové trendy reagujú a chcú používať nové technológie.
31.10.2019 / Bleskovky / Autor: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.