Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Rekreační bežci sa môžu udržiavať aj počas preventívneho pobytu doma, radí tréner Lendvorský

Rekreační bežci sa môžu udržiavať aj počas preventívneho pobytu doma, radí tréner Lendvorský
Kondičný kouč Leo Lendvorský: "Náročný tréning môže pôsobiť imunosupresívne. Keď si teda chceme udržať imunitu, uprednostnil by som skôr ľahší aeróbny tréning a do toho pridal silový tréning s dostatočným intervalom odpočinku"
BRATISLAVA 19. marca - Aktuálna pandémia koronavírusu zasiahla fungovanie spoločnosti po celom svete, nevynímajúc Európu a ani Slovensko. V domácej karanténe, dobrovoľnej či povinnej, zostalo mnoho ľudí, ďalší ako preventívne opatrenie pracujú z domu a von vychádzajú len výnimočne alebo vôbec. Je medzi nimi aj mnoho rekreačných bežcov a aj v tomto období je dôležité, aby aspoň minimálne vykonávali nejakú pohybovú činnosť. "Určite by sa ľudia mali hýbať, pokojne aj doma. Môžu si nájsť inú formu aeróbneho tréningu ako je bežecký tréning," hovorí kondičný tréner Leo Lendvorský, ktorý pôsobí aj v bratislavskej bežeckej komunite Bratislava Runners.

"Taký tréning sa dá pokojne vykonávať aj doma, čiastočne sa tým nahradí beh. Nebude to síce nič špecifické, ale aj so švihadlom je možné čiastočne nahradiť bežecké intervaly. Napríklad tridsať sekúnd skákanie a desať sekúnd pauza, spolu to človek bude vykonávať povedzme 20 minút, ide o aeróbny tréning a rozvíja sa srdcovocievny systém," priblížil.
Čas strávený doma je možné vyplniť aj inými formami užitočných tréningov. "V domácich podmienkach môže človek či už posilniť svoje telo, ale nemali by sme zabúdať aj na strečing. Keď je človek doma, tak veľa nechodí a dosť často sedí alebo leží. Dôležité je postrečovať chrbticu alebo posilniť chrbát nejakými špeciálnymi kompenzačnými stabilizačnými cvičeniami ako napríklad cvičenia na core (stred tela, pozn.). Ak človek nechce chodiť von, aj taký typ tréningu vie zvoliť a je prospešný," myslí si kouč Leo Lendvorský. "Tých tréningov je aktuálne naozaj veľa. Aj tréneri sú teraz väčšinou doma a nemajú možnosť svojich zverencov či klientov trénovať priamo. Sociálne siete sú preto už preplnené videami, kde sa dávajú celé tréningové jednotky alebo kde prebieha online tréning."
Cvičenie doma pomôže nielen telu, ale aj mysli. "Takéto fyzické aktivity sú vhodné nielen po zdravotnej, ale aj po mentálnej stránke. Chcel by som však upozorniť, že čo sa týka zdravotnej stránky, náročný tréning môže pôsobiť imunosupresívne. Ťažkým tréningom by teda bola trochu potlačená imunita. Keď si teda chceme udržať aj imunitu, uprednostnil by som skôr ľahší aeróbny tréning a do toho pridal silový tréning s dostatočným intervalom odpočinku," upozornil odborník.

Ak to okolnosti a prostredie dovolia, aj v tomto čase je vhodné ísť si občasne zabehať von. Aký typ behu zvoliť? "Odporúčam voľnejšie behy a skôr v ranných hodinách, keď je vonku ešte stále málo ľudí. Počas zimy sme my bežci zvyknutí behať so šatkou alebo nákrčníkom, takže tam by som nevidel problém, že bežec si takto zakryje ústa a nos. A takto to považujem za bezpečné," doplnil kouč Leo Lendvorský.
19.3.2020   /   Bežecká škola   /   Autor: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.   /    Foto: Peter Kováč

Ďalšie články