Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Na pevné kosti nestačí len vápnik

Na pevné kosti nestačí len vápnik
Medzi ľuďmi všeobecne prevláda jeden mýtus - ak nám rednú kosti, je to preto, že máme málo vápnika. Keby to bolo také jednoduché, bolo by ľahké sa tohto problému zbaviť, stačilo by si zakúpiť v lekárni vápnik a ten si pravidelne pridávať do stravy. Veľa ľudí to takto robí a nič sa nedeje, teda deje, ale nie tak, ako by si dotyční priali. Deje sa to, že ich kosti si veselo rednú ďalej, a cez všetku snahu ho svojmu telu dodávať, on niekde mizne, ako voda v rieke.
Prečo vápnik nespevňuje naše kosti, keď ho toľko konzumujeme?

Pretože:

1. sa nehýbeme
2. chýba nám vitamín D
3. chýba nám vitamín C
4. chýba nám vitamín K
5. chýba nám bór
6. chýbajú nám prírodné rastlinné tuky
7. chýba nám lecitín
8. je v nás príliš fosforu

Ak chceme mať zdravie, pevné kosti, je potrebné sa hýbať!

Čo to znamená? Znamená to to, že sa môžete napchávať vápnikom ako chcete, ale ak k tomu nepridáte pohyb, je to rovnaké, ako keď ste si nevzali nič. Teda rovnaké to nie je, ale naopak nám to môže veľmi uškodiť.
Každý krok, ktorý urobíte, vyvoláva na vašu kostru tlak. Ak sa snažíte šetriť každým krokom, pretože vás bolia nohy - nerobíte dobre. Nohy vás bolia hlavne preto - teda ak nie ste vážne chorí, že ich nenecháte robiť ich prácu - chodiť, behať, skákať, plávať, jednoducho sa hýbať. Rovnako je to s ostatnými časťami vášho tela - slabnú svaly, slabnú a mäknú vaše kosti.

Ak sa už od mladosti nechcete sťažovať, že vás vaše telo neunesie, že to máte geneticky dané - to sa môže samozrejme tiež stať, ale tých prípadov nie je zas tak moc, skôr je tá genetika v tom, že vaši rodičia sa tiež veľmi nehýbali a tak trpíte rovnakými problémami ako oni - nie však vplyvom genetiky, ale zlého životného štýlu.

Na to, aby sa vaša kostra správne rozvíjala, nemusíte stráviť cvičením hodiny, úplne postačí každý druhý deň polhodinka. Ak to bude hodina, ešte lepšie.

Najlepšie pre naše telo je striedanie pohybových aktivít, takže jeden deň si zabehajte alebo rýchlo prejdite, druhý deň zaplávajte, tretí si zacvičte s ľahkými činkami, aerobik, zajazdite si na bicykli či na spinningu, zacvičte si jogu či čokoľvek iné vás napadne, alebo sa vám páči. Štvrtý deň si opäť zabehajte alebo dajte chôdzu a tak stále dokola.

Začnite s dvadsiatimi minútami, vydržte to tri týždne a potom sami uvidíte, že vás to chytí a nájsť si čas na predĺženie svojich výletov do ríše pohybu už pre vás nebude problém. Vaše kosti to tiež ocenia a začnú silnieť. To, že to spoznáte aj na postave, budete sa menej potiť, už budú len ďalšie bonusy navyše. Výskumy vo svete preukázali, že už trojminútové cvičenie výrazne oživí látkovú výmenu v kostiach.
26.10.2021   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil   /    Foto: Bigstock

Ďalšie články