Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

VIDEO: Boľšunov sa oficiálne ospravedlnil za skrat zo záveru nedeľňajšej štafety, incidentom sa už zaoberá fínska polícia

VIDEO: Boľšunov sa oficiálne ospravedlnil za skrat zo záveru nedeľňajšej štafety, incidentom sa už zaoberá fínska polícia

Rus v závere pretekov dvakrát udrel paličkou súpera z Fínska, v cieli do neho vrazil v plnej rýchlosti a zhodil ho na zem
BRATISLAVA 26. januára  - Ruský reprezentant v behu na lyžiach Alexander Boľšunov sa oficiálne ospravedlnil za svoj skrat v závere nedeľňajšej štafety na pretekoch Svetového pohára vo fínskom Lahti. Lídrovi celkového hodnotenia SP sa v cieľovej rovinke nepáčil manéver fínskeho súpera Joniho Mäkiho, preto ho dvakrát udrel zozadu paličkou a po príchode do cieľa si to v plnej rýchlosti namieril rovno do skupinky tešiacich sa Fínov, pričom Mäkiho zrazil na zem. Incidentom sa medzičasom začala zaoberať fínska polícia, ktorá obdržala hneď dva podnety.


Ospravedlnenie z ruskej strany prišlo v pondelok večer a Medzinárodnej lyžiarskej federácii (FIS) ho zaslala Ruská lyžiarska asociácia. "V mene Ruskej lyžiarskej asociácie sa Alexander Boľšunov a prezidentka asociácie Jelena Vialbeová ospravedlňujú za reakciu Alexandra ma Joniho Mäkiho počas mužskej štafety na pretekoch Svetového pohára v behu na lyžiach vo fínskom Lahti. Nepriateľstvo nie je súčasťou ducha ruského tímu a veľmi si ceníme konanie fair play. Alexander sa preto ospravedlnil Jonimu Mäkimu a Ruská lyžiarska asociácie tiež poslal oficiálny list s ospravedlnením na adresu Fínskej lyžiarskej asociácie. Úprimne dúfame, že v pozornosti fanúšikov po celom svete budú opäť už len odhodlanie a tvrdá práca všetkých športovcov, ich výkony ako aj krása bežeckého lyžovania,“ uvádza sa v liste ruskej strany zverejnenom na oficiálnom webe FIS.
Boľšunova v závere spomenutej štafety nahneval fínsky súper, podľa Rusa ho "zatvoril" nie v súlade s pravidlami. Rozhodcovia však po pretekoch preskúmali videozáznamy a usúdili, že Mäki neporušil žiadne predpisy. Neospravedlniteľné konanie ruského reprezentanta malo za následok diskvalifikáciu celej štafety.

Boľšunov po spomenutých podnetoch na polícii v danej veci vypovedal, podľa fínskych zákonov by mu v prípade dokázania viny hrozila vysoká pokuta alebo až dva roky za mrežami.
26.1.2021   /   Beh na lyžiach   /   Autor: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.   /    Foto: SITA/AP

Ďalšie články