Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Auto

Testy

Audi A3 Sportback: Ingolstadtský kompakt je „šik“ ako nikdy predtým

Audi A3 Sportback: Ingolstadtský kompakt je „šik“ ako nikdy predtým
Štvrtá generácia Audi A3 posúva nový prémiový hatchback do digitálnej éry. A nielen to, dizajnom poriadne podkúri konkurentom. Kariéru štartuje s troma motormi.
Audi A3 je na trhu od roku 1996, vždy ako prémiovejší súrodenec VW Golfu. A tak sa po vlaňajšej premiére wolfsburského bestselleru dal skorý príchod štvrtej generácie A3 očakávať. Nestalo sa tak síce na autosalóne v Ženeve, ktorý kvôli koronakríze zrušili, ale kariére A3 to iste neublíži. Vyzerá naozaj šik. Jednoducho, dizajnéri urobili skvelú prácu. Novinka má jemne svalnaté, ale pritom stále atletické tvary. Široká predná maska Single Frame v štýle nových modelov A6 či A7 Sportback tomuto hatchbacku padne ako uliata. Lemovaná je digitálnymi reflektormi Matrix LED. Každý z nich obsahuje až tri polia s piatimi individuálne riadenými diódami.



Takže z noci vedia spraviť deň a navyše neoslepujú iných vodičov. Aj zadné svetlá počítajú výlučne s diódovou technikou. Boky karosérie zvýrazňujú prelisy, ale aj tradičný profil kabíny s masívnym stĺpikom a neodmysliteľným tretím bočným oknom. Toto auto si rozhodne so žiadnym iným nepomýlite. Športovej DNA prospela mierna zmena proporcií. Štvrtá generácia je dlhá 4 340 a široká 1 820 mm. V oboch parametroch teda pribudlo približne 30 mm. Výška 1 430 mm a rázvor náprav 2 640 mm sa nemenili.
Vždy pripojené

V kabíne neostal kameň na kameni. Prémiovú atmosféru vytvárajú hodnotné materiály ako karbón či hliník. Posádka ťaží z väčšieho vnútorného priestoru a kufra s objemom od 380 do 1 200 litrov. Batožinový priestor má prestaviteľnú dvojitú podlahu a za príplatok elektricky ovládané zadné veko, ktoré sa v tejto triede len tak ľahko nevidí. Čo je ale podstatné, nové Audi A3 je pripravené na éru digitalizácie a konektivity. Pred vodičom nájdeme už v základe 10,1-palcový virtuálny kokpit, ktorý okrem tradičných údajov zobrazuje ďalšie funkcie, napríklad navigáciu.



Vo verzii MMI Plus s väčším, 12,3-palcovým, displejom pridáva Audi špecifickú športovú grafiku a za príplatok head-up displej. Mnohé funkcie vozidla je možné aktivovať pokročilým hlasovým ovládaním rozlišujúcim hovorovú reč. To vďaka obrovskému výpočtovému výkonu, ktorý je desaťnásobne vyšší ako v minulosti. Samozrejmosťou je bezdrôtové pripojenie smartfónov cez protokoly Apple CarPlay a Android Auto. Rýchle pripojenie na internet (LTE Advanced) umožňuje využívanie on-line služieb Audi Connect vrátane odomykania či zamykania vozidla na diaľku.

Navigácia poskytuje predpovede dopravnej situácie a mapy Google Erath v trojrozmernom formáte. S okolitými vozidlami a inteligentnou infraštruktúrou vie navyše Audi A3 komunikovať vďaka systému vzájomného odovzdávania informácií Car-to-X. Týka sa to najmä varovaní pred neočakávanými udalosťami na ceste. O bezpečnosť posádky sa stará celá plejáda asistenčných systémov zahrnutá v balíku Audi pre sense s autonómnymi brzdami detekujúcimi chodcov aj cyklistov. Za príplatok dostanete asistenta pre zmenu jazdného prúdu, varovanie pri vystupovaní či adaptívny tempomat a parkovacieho asistenta.

Na úvod tri motory

Pod kapotou je na výber zatiaľ z troch motorov. Benzín tankuje 4-valec 1,5 TFSI (110 kW). A naftu zas dvojica dieselov novej generácie 2,0 TDI Evo s výkonom 85 alebo 110 kW. Oba disponujú dvojitou selektívnou katalytickou redukciou Twin Dosing na redukciu oxidov dusíka (NOx). Pre všetky agregáty je okrem 6-stupňového manuálu pripravená 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic (DSG) s novým elektronickým voličom. Ďalšie motorizácie, vrátane mild-hybridných verzií, podobne ako pohon oboch náprav Quattro, sa v ponuke objavia o čosi neskôr.



Za príplatok je dostupný adaptívny podvozok znížený o 10 mm. Každý tlmič je v takomto prípade riadený individuálne a dokáže prispôsobovať charakteristiku pruženia okamžitým podmienkam. Vodič má navyše k dispozícii volič jazdných režimov Audi Drive Select, cez ktorý vyberá optimálny profil nastavenia vozidla. Ten bude sériovo dodávaný pre A3 S line so športovým podvozkom, ktorý je oproti základu znížený až o 15 mm a tuhším naladením pružín a tlmičov. Predaj štvrtej generácie odštartuje Audi ešte tento mesiac. Na úvod sa predstavila limitovaná edícia A4 Sportback edition one s matno sivým lakom Platinum, titánovými 18-palcovými diskami kolies, reflektormi Matrix LED a v interiéri so športovými sedadlami s integrovanými opierkami hláv či hliníkovými pedálmi.

Rozmery a objemy

Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 340/1 820/1 430
Rázvor náprav (mm) 2 640
Batožinový priestor (l) 380 - 1 200
Objem nádrže (l) 50

Technické údaje

Motor 35 TSI 30 TDI 35 TDI
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 498 1 968 1 968
Max. výkon (kW) 110 85 110
Krútiaci moment (Nm) 250 300 360
Prevodovky 6M/7DSG 6M/7DSG 6M/7DSG
Spotreba na 100 km (l) 4,8 3,5 3,7
1.4.2021   /   Auto-moto   /   Autor: Andrej Lojdl   /    Foto: RH

Fotogaléria

Ďalšie články