Tento obsah tretích strán nie je zobrazený, kvôli chýbajúcemu povoleniu cookies tretích strán. V prípade, že chcete toto povolenie udeliť, môžete tak spraviť v nastaveniach cookies
Bez tohto súhlasu si môžete obsah otvoriť v samostatnom okne:
https://www.youtube.com/embed/_TmdVsh-iXg
Bez tohto súhlasu si môžete obsah otvoriť v samostatnom okne:
https://www.youtube.com/embed/_TmdVsh-iXg
Tri displeje
Ešte väčší „wau“ efekt na vás čaká v interiéri. Stredový panel tvoria dva samostatné displeje. Ten horný už poznáme – ovláda a zobrazuje funkcie zábavno-informačného systému, vrátane navigácie. Pod ním je nový šikmo uložený displej, ktorý slúži na ovládanie klimatizácie, vyhrievania, ventilácie a masáže sedadiel, a tiež auta ako takého – teda pohonu 4×4, resp. režimov, výšky podvozka atď. Digitálny môže byť dokonca aj prístrojový štít pred vodičom a rovno dodám, že priamo v zornom poli môžete mať aj plne farebný head-up displej. Takto vyzerá automobilová moderna. Grafika všetkých troch displejov je krásna.
Hor sa do výšin!
My sme si v Nórsku vyskúšali šesťvalcové verzie – benzínový (280 kW) aj dieselový (221 kW), ktoré zapôsobili nielen silou, ale aj kultúrou chodu. Okrem nich sú v ponuke ešte dvojlitrový benzín (184 kW) a dva rovnako veľké diesle (132 a 176 kW). Samozrejmosťou je vyspelý pohon všetkých štyroch kolies, o ktorého kvalite nás Land Rover presviedča pri každej prezentácii a ani pri Velari nesklamal. Vyslal nás totiž na samý vrchol lyžiarskeho strediska Strandafjellet, ktorý leží vo výške 1 042 m n. m., a to cestou, ktorou by som sa vybral leda tak Defenderom na zubatých pneumatikách. Strmé stúpanie, šotolinový podklad a kamene, miestami veľké ako konská hlava, by mi ničím iným sem nedovolili ísť. Ibaže my sme túto cestu-necestu zvládli Velarmi na dvadsaťdvojkách s cestnými pneumatikami. V každej situácii som cítil, ako dokonalo pracuje systém 4×4. Ako rýchlo a efektívne presúva hnaciu silu tam, kde ju treba najviac. To všetko v režime Gras & Gravel. Vzápätí som si pri brode overil, ako výborne funguje režim Auto, v ktorom sa motor, prevodovka aj pohon 4×4 bleskurýchlo automaticky prispôsobujú aktuálnym podmienkam, ktoré sa rýchlo menili. Jednoducho, aj Velar je plnokrvný Range Rover, ktorý sa pred nejakou tou off-roadovou prekážkou rozhodne nezľakne. Naopak, berie ju ako výzvu. Dodávam, že s oceľovým podvozkom je svetlá výška 213 mm, s pneumatickým môže byť až 251 mm. Čomu zodpovedá brodivosť 600, resp. 650 mm.
Velar je krásne auto, ktoré vám susedia, ale nielen oni, určite budú závidieť. A vy sa na neho môžete spoľahnúť vo všetkom čo si len zmyslíte. Splní vám rebelské chute na kľukatých okreskách (obzvlášť s aktívnym zadným diferenciálom) aj povinnosti okázalého otca alebo matky rodiny, urobí z vás hviezdu slávnostných večerí, dovezie na miesto vášho cieľa za akýchkoľvek podmienok – či už je to centrum mesta alebo chata na „konci sveta“.
Viac informácií tu.