Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Nočné Donovaly sa zrodili pri vetraní hláv

Nočné Donovaly sa zrodili pri vetraní hláv
Bratia Jozef a Peter Pukalovičovci sa pred štrnástimi rokmi rozhodli obnoviť históriu maratónskeho behu v Bratislave. Vydarený pokus ich posmelil k ďalším projektom. Pred desiatimi rokmi zorganizovali nočný beh v Bratislave. Po piatich rokoch úspešný nápad preniesli do Vysokých Tatier, neskôr aj na Donovaly. Pred ôsmimi rokmi založili čisto ženský beh. Nielen o týchto projektoch sme hovorili s Jozefom Pukalovičom, športovým, resp. výkonným riaditeľom najpopulárnejšieho (nočného) a najpôvabnejšieho (ženského) behu v Bratislave.
S akými ambíciami chystáte piaty ročník Fa Donovaly Night Run?

Chceme nadviazať na pozitívne novinky z roku 2017, najmä na rozšírenie pôvodnej 6,5-kilometrovej trasy. Opäť sme pre bežcov pripravili kratšiu verziu, ktorá má päť kilometrov, aj dlhšiu na desať kilometrov. Vlani sa to veľmi osvedčilo. Tento rok sme tiež pripravili netradičnú súťaž bežcov, účastníkov našich troch nočných behov: Tatry – Donovaly – Bratislava. Donovaly sú prostredná akcia, tak verím, že tí, ktorí odbehli desať kilometrov vo Vysokých Tatrách, pobežia aj na Donovaloch a v Bratislave. Na rok 2019 plánujeme celú nočnú bežeckú tour, ktorá nadviaže na všetky tri nočné podujatia.

Keďže minulý ročník bol, čo sa týka počtu bežcov, rekordný, s akou účasťou na nočnom behu na Donovaloch budete spokojní teraz?

Keď niečo pravidelne robíte, chcete, aby váš projekt napredoval, aby sa rozrastal a mal úspech. Takže je logické, že veríme, že sa do neho zapojí čo najviac bežcov. Osobne mám takýto vysnívaný scenár: 200 detí v detských súťažiach, štyristo účastníkov na kratšej päťkilometrovej trati, štyristo účastníkov na dlhšej desaťkilometrovej. Uvidíme, či sa to podarí naplniť.

Po úspešnom zvládnutí piatich ročníkov nočného behu v Bratislave ste svoje aktivity rozšírili aj na stredné Slovensko. Prečo ste si za dejisko nového nočného behu vybrali práve Donovaly?

Naša rodina má rada túto lokalitu. Od detstva sme s bratom chodili na Donovaly lyžovať, takže išli sme na miesto, kam sa veľmi radi vraciame.

Takže nebol za výberom dejiska váš športový riaditeľ Marcel Matanin, ktorý Donovaly poznal z pretekov psích záprahov?

Nebol. Výber miesta bol oveľa prozaickejší, taký „chlapský“. Absolvovali sme jednu z preslávených donovalských rodinných akcií a ďalšie ráno sme sa s partiou otcov rozhodli trošku vybehať únavu z náročného večera (smiech). A ako sme si tak „vetrali“ hlavu z dlhej noci, zrazu nám prišlo na um: „Ľudia, to by bolo super, keby tu bol nočný beh! Tu je krásne prostredie!“ A stalo sa.

Aký bol Váš najkrajší zážitok z doterajších štyroch ročníkov Fa Donovaly Night Run?

Veľmi som sa tešil, keď nám minulý rok pomohli naše deti, ktoré dávali v cieli bežcom medaily a podávali občerstvenie. Bolo to pekné. Navyše, veľmi ich to bavilo. To ma naplnilo hrdosťou. Bol som rád, že aj oni chceli takouto formou priložiť ruku k dielu, aby sa akcia vydarila.

Aké zážitky a novinky sľubujete bežcom na Donovaloch?

Verím, že opäť bude dobré počasie. Trasa nočného behu na Donovaloch je členitá, zaujímavá, vedie krásnou prírodou. To sú všetko plusy našej akcie. A som presvedčený, že domáci ľudia ako aj návštevníci Donovál pripravia popri trati pri svojich príbytkoch pre bežcov aj tento rok už legendárne „občerstvenia“ (smiech). Aj z tohto pohostinstva vidieť, že domáci zobrali náš nočný beh za svoj, že si naň zvykli, stal sa súčasťou ich leta.

V septembri chystáte dve veľké podujatia: Telekom Night Run a dm ženský beh. Máte už vo firme rozdelené úlohy tak, aby ste obe akcie v priebehu jedného mesiaca bez problémov zvládli?

Už niekoľko rokov organizujeme v septembri oba behy, takže aj tento rok sa budeme snažiť využiť synergie oboch akcií. Napríklad aj v samotnej príprave bežcov v rámci tréningových aktivít, ktoré pre bežcov tradične chystáme, tento rok najmä v spolupráci so Samsungom, Telekomom, dm drogerie markt a samozrejme dievčatami zo SHEruns.

Tohtoročný Telekom Night Run bude mať novú nosnú ideu: ,,Až keď sa zotmie, vidieť hviezdy.“ Čo bude na 10. ročníku behu ešte nové?

Máme 10. výročie, čo je super číslo. Sme veľmi radi, že sa nočný beh v Bratislave tak uchytil a práve Telekom Night Run je na Slovensku určite najpopulárnejší nočný beh s najlepšou atmosférou. Chceme akciu ešte zlepšiť a zatraktívniť aj atmosféru popri trati. Spolu s generálnym partnerom Telekom sme pripravili počas celého leta bohatý tréningový zážitkový program so súťažami o atraktívne ceny. Tento rok máme v Bratislave oficiálne majstrovstvá Slovenska v behu na 10 kilometrov, čo určite bude lákadlo pre mnohých bežcov a bežkyne.

Šestnásť účastníkov, ktorí absolvovali všetkých deväť doterajších ročníkov Telekom Night Run, má od vás sľúbený bezplatný štart, plus účastnícke tričko. Čakali ste, že ich bude toľko?

Som prekvapený, že ich je až šestnásť! Bežeckých podujatí na Slovensku je ozaj veľa, výber je dnes veľký a my sme veľmi radi, že ľudia sú našim akciám verní a pravidelne sa na nich zúčastňujú. To je pre nás ocenenie i záväzok súčasne. Predstavte si, že desať rokov po sebe vám niekto dá dôveru a spraví si plán a program športových aktivít tak, že príde na vašu akciu. To je skvelé a veľmi si to vážime.

Dm ženský beh sa teší čoraz väčšej popularite. Čakali ste taký záujem, keď ste s novou bežeckou akciou pre ženy v Bratislave pred ôsmimi rokmi začínali?

Ťažko jednoznačne odpovedať. Aj my sme len postupne prichádzali na to, ako podujatie kryštalizovať do dnešnej podoby. Ešte pred prvým ročníkom dm ženského behu sme organizovali dva ročníky „Ladies run“. Akcia v našej réžii bola zaujímavá, ale po druhom roku sme sa zhodli, že niečo na našom podujatí pre ženy chýba. Nemalo to úplne tú „šťavu,“ aby to baby zaujalo tak, ako sme si želali. Tak sme zmenili skoro celý koncept. V spolupráci s dm drogerie markt sme akciu poňali trošku inak a oplatilo sa.

Najpôvabnejší beh ste vlani vypredali už desať dní pred podujatím. Vtedy ste si stanovili maximálny limit 2000 žien. Teraz, keď je záujem žien o tento beh oveľa väčší, než ste pôvodne čakali, neuvažujete o zvýšení jeho kapacity?

Minulý rok nás milo prekvapil. Záujem žien o tento beh bol ozaj obrovský. Aj preto sme sa rozhodli tento rok zvýšiť kapacitu na 3000 bežkýň. Veríme, že záujem dievčat aj tento rok potrvá, že opäť nás prinúti, aby sme v budúcnosti posunuli limit oveľa vyššie.

Čo čaká účastníčky tohoročnej edície dm ženského behu v Bratislave?

V spolupráci s dm drogerie markt a spoločnosťou Samsung sme pre dievčatá pripravili už od polovice mája zaujímavý tréningovo-súťažný koncept v rámci našich celoročných súťažných aktivít SHEruns. Záujem dievčat je ozaj veľký. Stále prichádzajú nové, čo nás veľmi povzbudzuje aj do budúcna. Pripravili sme tiež špeciálnu minikategóriu v rámci behu na štyri kilometre. Ideme organizovať „Beh mamy s dcérou.“ Veríme, že to bude paráda. Sami sme zvedaví, koľko dvojíc sa postaví na štart. Perfektná bude aj medaila a tričko, ktoré si budú môcť dievčatá zakúpiť.
25.7.2018   /   Rozhovory   /   Autor: SZ   /    Foto: becool

Ďalšie články