Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Chcem každé ráno behávať po pláži. Mám behať naboso?

Chcem každé ráno behávať po pláži. Mám behať naboso?
V lete idem na dovolenku do Talianska. Chcel by som každé ráno behávať po pláži. Mal by som behať naboso alebo v bežeckej obuvi?
Odpoveď na túto otázku súvisí s vašimi návykmi, respektíve, či dopadáte na pätu alebo prednú časť chodidla. Ak nie ste zvyknutý dopadať na prednú časť chodidla, buďte opatrný s behmi naboso po piesku. V opačnom prípade riskujete výskyt zápalu achillových šliach, či bolesti z preťaženia, presilenia. Ak budete chcieť počas dovolenky behávať ráno po pláži, potom to radšej robte v teniskách. Behajte na brehu mora, na mieste, kde sa činnosťou obmývania vytvára ubitý piesok vytvárajúci pevnejší podklad. Ak sa breh príliš nezvažuje, predstavuje vhodný terén aj na dlhšie behy.

Na druhej strane, ak to nepreženiete s objemom, môže byť beh v piesku naboso v mnohých ohľadoch prospešný. V sypkom piesku budete zapájať vyšší počet doplnkových a posturálnych svalov, čím zlepšíte podmienky pre celkový stabilizačný aparát. Pri dotyku chodidla s pieskom sa noha pri každom odraze šmýka, čím sa predlžuje doba kontaktu chodidla s podložkou. Rastú nároky na koordináciu, tvorbu energie a buduje sa sila.

Desať krátkych roviniek po piesku s dĺžkou 80 - 120 m zabehnutých naboso tri až štyri krát počas desať dňovej dovolenky je pre bežného rekreačného bežca úplne postačujúcich. Po krátkych šprintoch sa obujte a dokončite tréning v bežeckej obuvi.


30.6.2018   /   Poradňa Viktora Bielika   /   Autor: Doc. RNDr. Viktor Bielik, PhD   /    Foto: Bigstock

Ďalšie články