„Športový report zmapoval na základe prieskumu verejnej mienky počas leta 2018 správanie Slovákov a ich vzťah k športu. Výsledky tejto štúdie sú v mnohých oblastiach prekvapivé. Faktom je, že až 62 % Slovákov si myslí, že šport posilňuje súdržnosť vzťahov a vzájomné rodinné spolužitie. Spomedzi okolitých krajín ako Rakúsko, Nemecko, Maďarsko či Česká republika majú našinci najpozitívnejší vzťah k športu. V porovnaní s týmito krajinami najviac milujeme turistiku (51 %), nasleduje cyklistika (47 %) a plávanie (44 %). A práve v Česku, Rakúsku a Nemecku je športom číslo jeden plávanie. Iba Maďari majú inú preferenciu. Na prvú priečku sa u nich vyšplhala cyklistika. Cyklistika je číslom jeden aj v kategórii slovenských mužov. Slovenskí teenageri taktiež najradšej bicyklujú, ale aj plávajú a korčuľujú.
„Náš report je v mnohých oblastiach celkom detailný a mapuje rôzne oblasti. Sledovali sme napríklad aj vzťah detí k športu. Až 62 % opýtaných si myslí, že naše deti by mali športovať viac a až 68 % považuje bicyklovanie za úplnú samozrejmosť,“ hovorí Zuzana Vyšinská, marketingová riaditeľka spoločnosti Intersport Slovensko. Slovákom veľmi záleží na pohybe ich detí. Šport neprispieva len k zdraviu jednotlivcov, ale aj k zdravým vzťahom v rodine. Až 62 % opýtaných tvrdí, že spoločné výlety na bicykli podporujú spolužitie a rodinnú súdržnosť.
„Pozitívny vzťah k športu, ktorý sa vytvorí už počas detstva, sa môže stať celoživotnou láskou k pohybu a športu. Pozitívne skúsenosti s rôznorodými druhmi športu a spoločné rodinné zážitky by mali byť pre rodičov súčasťou trávenia voľného času s deťmi – a práve v tom chceme podporovať našich zákazníkov,“ vysvetľuje Peter Andel, konateľ spoločnosti Intersport Slovensko.
Prečo, ako často a kedy športujeme?
Tak ako v každej krajine, aj u nás máme kategóriu tzv. „peciválov“. Je ich približne 20 % a to čo im chýba je najmä správna motivácia (75 %), parťák (64 %) a čas na športové aktivity (60 %).
Športový report Intersportu sa pozrel aj na nákupné správanie Slovákov v segmente športových potrieb. Až 62 % opýtaných uprednostňuje nákup športových potrieb v kamenných predajniach a 38 % cez internet. Pre 63 % je dôležitý parameter pomeru ceny a služby. 52 % si potrpí na kvalite tovaru a 49 % považuje za dôležitý kompetentný personál. „V priemere sme ochotní minúť na šport a športové potreby približne 365 eur ročne na dospelého a asi 144 eur na dieťa,“ hovorí Peter Andel. „V najbližšom období až 14 % opýtaných plánuje kúpiť bicykel, 13 % bežeckú obuv , 12 % turistickú obuv,“ dodáva Andel.