Za tri mesiace pilotnej prevádzky využilo linku už tisíc volajúcich a takmer polovici z nich ušetrila čakanie na pohotovosti alebo v ambulancii lekára. Išlo o prípady alergických reakcií, reakcií na lieky či potraviny, menšie úrazy. Možnosť poradiť sa s lekárom na telefóne využili aj na konzultáciu o naordinovanej liečbe.
Na DôveraLinku24 telefonovali aj volajúci v stave, ktorý si vyžadoval návštevu ambulancie či odvoz do nemocnice. V týchto prípadoch lekári pacientov zorientovali, poradili, ktoré zdravotnícke zariadenie navštíviť a ako postupovať kým príde pomoc. DôveraLinka24 nemá ambíciu byť náhradou pohotovosti alebo záchranky. Má pacientom poskytnúť radu, ako postupovať v prípade zdravotného problému, ktorý bezprostredne neohrozuje život a zdravie.
Typické zdravotné ťažkosti, pri ktorých vám môže lekár na telefóne pomôcť radou, sú:
chrípka
prechladnutie
akútne infekcie horných dýchacích ciest
zápaly močových ciest, alergie
bolesti chrbta
náhle hnačky
tráviace ťažkosti
menšie úrazy
Viac sa o DôveraLinke24 dozviete na tejto stránke.