Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies,
ktoré používame na poskytovanie služieb, prispôsobenie reklám a analýzu prenosov.

Vyladenie, najťažšia fáza bežeckého tréningu

Vyladenie, najťažšia fáza bežeckého tréningu
Vyladenie znamená v prenesenom význame dosiahnuť vrchol. Ako ale dosiahnem vrchol, keď mám v posledných dňoch pred pretekmi skôr odpočívať, maximálne sa pripravovať mentálne a stratiť tak všetko to, čo som dlhé mesiace tak usilovne budoval? Ťažko sa verí tomu, že forma neutečie, keď ju do posledného okamihu nebudeme prikrmovať ďalšími a ďalšími nabehanými kilometrami.
Fáza vyladenia

Ak ste až doteraz postupovali vo svojom tréningu tak, ako sa má, to znamená: zapracovali ste na vytrvalosti, tempe, rýchlosti, sile a ohybnosti, tak už vám zostáva len vyladiť váš organizmus (stroj) na najvyšší výkon. To znamená už žiadne objemy, ale krátke, veľmi cielené tréningy tempa a rýchlosti.

Nebojte sa, že keď si nedáte svojich 100 kilometrov týždenne, zabudnete behať. Určite nezabudnete. Ešte väčším problémom pre bežcov je skutočnosť, že aj tie špeciálne tréningy sú krátke a oni by mali medzi nimi prakticky len odpočívať. Zrazu nevedia čo s časom a to je pre nich mor, lebo nadmiera času vyvoláva veľa otázok: natrénoval som všetko, som dostatočne rýchly, silný, vytrvalý? Musíte tomu veriť, pretože nikto vám na tieto otázky neodpovie, odpoveď pozná len vaše telo, tréningový denník, ale hlavne vy. Pretože ak ste poctivo trénovali, tak je všetko tak, ako má byť. Viac ste už urobiť nemohli. S touto odpoveďou sa uspokojte. Proste ju berte ako hotovú vec!

Vnímajte signály svojho tela


V čase vylaďovania je vaše telo najviac citlivé na akékoľvek preťaženie, preto je viac než inokedy potrebné, aby ste boli citliví k vnímaniu signálov svojho tela. Aby ste dostatočne odpočívali, spali, dodržiavali pitný režim, mali zodpovedajúci prísun vitamínov, minerálov, ale aj energetických zložiek potravy (sacharidy, tuky, bielkoviny).

Vo fáze vylaďovania sa veľmi ľahko stáva, že napínate tetivu svojho luku tak vehementne, že nepočujete, ako praská, ako reve - až vám skutočne v tele niečo praskne.

13.4.2018   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil   /    Foto: Bigstock

Ďalšie články