Cookies

Súhlasím Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.

Behanie v lete: Pred tréningom sa zasoľte šťavou zo zeleru

Behanie v lete: Pred tréningom sa zasoľte šťavou zo zeleru
Prinášame tipy, ako si poradiť s teplom.
Odvar zo šalvie

Tento recept som už s úspechom vyskúšal veľakrát a je to ľahko dostupný spôsob pre každého, navyše šalviu kúpite skoro v každom obchode, kde predávajú bylinné čaje alebo v lekárni. Stačí len dať vrecko so šalviou do hrnčeka, zaliať horúcou vodou a chvíľu počkať, než sa vylúhuje a potom buď rovno vypiť, alebo preliať do bidonu, ktorý si vezmete na behanie so sebou. Tento recept som osobne praktizoval veľakrát, a vždy mi pomohol.

Pred behom sa zasoľte šťavou zo zeleru

Stopkový zeler je zdrojom vitamínu C. Ďalej obsahuje bielkoviny, vlákninu, vitamín B1, vitamín B2, karotén, draslík, sodík, vápnik, fosfor, železo, horčík a iné. Jeho špecifickú chuť a vôňu vytvára éterický olej. Stopkový zeler posilňuje činnosť obličiek. Podporuje činnosť pohlavných žliaz. Je vhodný pri artritíde, reumatizme a dne. Tiež sa odporúča, keď vám praskajú nervy, pretože znižuje množstvo stresových hormónov.

Pre nás je však dôležitý v horúcich letných dňoch najmä pre veľký obsah draslíka, sodíka, vápnika a horčíka a tiež preto, že posilňuje činnosť obličiek. Šťava zo zeleru má pomerne špecifickú chuť, ako je uvedené vyššie, preto ju odporúčame miešať so šťavou z červenej repy a mrkvy. Iní zas odporúčajú zmiešať zeler s mrkvou, jablkom, paradajkou a citrónom. Každopádne, kto si stonkový zeler kúpi, neoľutuje.

Kokosová voda

Kokosová voda obsahuje pre bežcov dôležité minerály (elektrolyty). Elektrolyty sú minerály obsiahnuté v krvi a iných telesných tekutinách, prenášajúce elektrický náboj. Majú vplyv na reguláciu množstva vody v tele, na kyslosť organizmu (pH), na činnosť svalov, nervov a na ďalšie dôležité procesy v tele človeka. Pri zvýšenej fyzickej námahe a následnom potení, vylučujeme minerály, ktoré musíme následne dopĺňať. Minerály na seba viažu vodu a tým napomáhajú hydratácii tela, čím majú pozitívny vplyv na náš fyzický výkon.


23.6.2018   /   Bežecká škola   /   Autor: Miloš Škorpil   /    Foto: Bigstock

Ďalšie články